Selasa, 28 Julai 2015

Install Whatsapp Secara Manual Di Handphone

Setelah handphone saya diperbaiki, saya memiliki masalah untuk install Whatsapp di Google Play Store. Puncanya tidak diketahui tetapi perkataan ini keluar apabila saya cuba install Whatsapp.

''Your device isn't compatible with this version"

Saya menggunakan Lenovo A369 dan Android 4.0.3. Saya pasti ianya tidak menjadi masalah untuk install sebab saya berjaya install we chat sebelum ini. Setelah beberapa kali mencari jalan penyelesaian dengan bertanya kepada MR GOOGLE, saya akhirnya berjaya install balik applikasi ini.

Caranya:

Note: Sila layari internet di hanphone anda bagi memudahkan proses.

1. Untuk install aplikasi secara manual anda harus membenarkan installation aplikasi daripada sumber yang tidak dikenalpasti dalam setting handphone anda. Sila cari bahagian security dan tandakan betul pada box Unknown sources seperti di bawah:


2. Sila cari website ini www.appsapk.com atau taip keyword ini di google "download Whatsapp Messenger Android Aplication Apk"


3. Anda akan melihat laman web ini. Sila tekan Download Now


4. Anda akan melihat box ini keluar. Sila tekan Download


5. Seterusnya, dialog ini akan keluar. Sila pilih tempat di mana anda mau meletakkan applikasi whatsapp. Kemudian tekan download


6. Saya telah meletakkan applikasi di dalam SD Card. Selesai proses download, saya mencari aplikasi di dalam ES File Explorer File Manager di Menu Telefon saya. 


7. Saya memilih download file


8. Saya memilih Whatsapp. Apk


9. Box ini akan keluar. Selepas itu, tekan install. Beberapa minit kemudian, Whatsapp anda akan berfungsi 


Selamat mencuba!


Applikasi Extra:

Anda boleh mendapatkan aplikasi lain di laman web http://www.appsapk.com/






Tiada ulasan:

Catat Ulasan